افتتاح صدها طرح اقتصادی و عمرانی در سراسر کشور به مناسبت دهه فجر

بخش خبر شهرستان: بمناسبت ایام‌الله دهه فجر طرحهای مختلف اقتصادی و عمرانی در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد. اخباری که در همین رابطه دریافت کرده‌ایم ذیلا از نظرتان می‌گذرد.
206 طرح کشاورزی در اصفهان به بهره‌برداری رسید
اصفهان- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: همزمان با دهه مبارکه فجر، 206 طرح و پروژه کشاورزی به ارزش یکهزار و 448 میلیارد ریال بطور همزمان در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها در حوزه‌های آب و خاک و امور فنی مهندسی، تولیدات دام، طیور و آبزیان، منابع طبیعی و آبخیزداری، تولیدات گیاهی، امور عشایر و صنایع کشاورزی است که بطور همزمان در نقاط مختلف استان اصفهان افتتاح شد. استاندار اصفهان در مراسم بهره‌برداری از این پروژه‌ها، خود اتکایی و سیاست‌گذاری در بهره وری و بهره‌برداری از ظرفیت‌های و قابلیت‌های منطقه‌ای و محلی را مهمترین راهکار افزایش تولید و تامین رفاه و معیشت مردم عنوان کرد.
بهره‌برداری ازساختمان اداری امور برق سوادکوه شمالی


ساری- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: مراسم افتتاحیه ساختمان اداری امورتوزیع نیروی برق سوادکوه شمالی باارزشی بالغ بر یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان باحضور مردم و مسوولین افتتاح شد. در این مراسم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: از 98 پروژه‌ای که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد 12 پروژه در بابل جنوب، ساری شمال 4 پروژه، بابلسر 16 پروژه، نکا 8 پروژه، بابل شمال 6 پروژه، سوادکوه 13 پروژه، آمل 11 پروژه، جویبار 8 پروژه، سیمرغ 5 پروژه، میاندورود و گلوگاه هر کدام دو پروژه، ساری جنوب و قائمشهر هر کدام 3 پروژه، سوادکوه شمالی و بهشهر 1 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد
4طرح آبرسانی روستایی در گرگان
گرگان – خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: همزمان با افتتاح متمرکز پروژه‌های عمرانی، تولیدی و اشتغالزایی شهرستان گرگان در ایام ا.. مبارک دهه فجر 4 پروژه آبرسانی روستایی شهرستان گرگان به بهره‌برداری رسید مدیر امور آبفار شهرستان گرگان حجم عملیات پروژه‌های قابل افتتاح را شامل 32.9 کیلومتر شبکه توزیع با نصب 1903 فقره انشعاب، 5.1 کیلومتر خط انتقال، اجرای خط انتقال برق و نصب و استاندارد سازی پست هوایی بطول 144 متر و اجرای حصارکشی و محوطه سازی بطول 154 متر مورد برشمرد مهندس محبوبی در پایان افزود: جهت افتتاح این پروژه‌ها مبلغ 20012 میلیون ریال هزینه شده استوی گفت با افتتاح این پروژه‌ها مردم روستاهای کمال آباد، اسلام آباد جلین،علی آباد کنارشهر، جلین سفلی، گوزن فارس، چنار قشلاق، حسین آباد ملک، کلاجان قاجار و کریم آباد و مامایی با جمعیتی بالغ بر 8300 نفر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌گردند.
34 طرح عمرانی و عام المنفعه در بخش رحمت آبادوبلوکات
رودبار - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: طی مراسمی 34 پروژه عمرانی و عام المنفعه از جمله: اجرای طرح هادی در روستاهای دولت آباد، نصفی، میرزاگلبند و شهر بیجار با اعتباری بالغ بریک میلیاردوپانصدهزارتومان برای 575 خانوار روستایی، یک واحد مرغداری 20 هزار قطعه‌ای با اعتباری بالغ بر یک میلیلرد و 200 میلیون تومان در روستای کلایه، افتتاح همزمان 13 پروژه گاز رسانی در روستاهای بخش رحمت آباد ، افتتاح همزمان 4 پروژه شهری توسط شهرداری ودو پروژه آبرسانی در شهر توتکابن ، افتتاح یک رستوران سنتی در روستای اسطلخ جان با هزینه 100 میلیون تومان،دو واحد گلخانه در روستای حلیمه جان، بهسازی و آسفالت راه روستایی دولدیم به لیافو با اعتباری بالغ بر 648 میلیون تومان و پروژه کانال بتنی آب کشاورزی در روستای شیخ علی توسه با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرارگرفت.
"پردیس ارزیابی مدیران" در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه
کرمانشاه- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: طی مراسمی "پردیس ارزیابی مدیران" در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شد.معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه در این مراسم که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان، رئیس پردیس دانشگاه کشاورزی و جمعی از مدیران برگزار شد، با تبریک دهه مبارک فجر گفت: راه اندازی کانون ارزیابی مدیران اقدام بسیار مناسبی است که مدیران براساس شایستگی، توانمندی‌های شخصی و ارزیابی‌های علمی به جایگاه مدیریتی برسند.
11 طرح برق رسانی شهرستان میامی
سمنان - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: از 11 طرح برق رسانی این شهرستان با مبلغ 12 میلیارد و 836 میلیون ریال بهره‌برداری به عمل آمد. شش طرح احداث و اصلاح 10 هزار و 310 متر شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط و نصب 16 ایستگاه هوائی توزیع برق با اعتبار هفت میلیارد و 416 میلیون ریال به عنوان طرح‌هائی هستند که افتتاح گردیدند.چهار طرح در راستای توسعه شبکه‌های توزیع برق با مبلغ چهار میلیارد و 533 میلیون ریال می‌باشند که به بهره‌برداری رسیدند.تبدیل دو هزار و 333 متر شبکه فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار به مبلغ 887 میلیون ریال به عنوان طرح دیگری است که در افتتاح شد.
12 طرح برق رسانی در رودبار
رودبار - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: 12 پروژه برق رسانی بطور همزمان و بصورت نمادین در محله سیاه تپه شهر لوشان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
نصوری مدیریت شرکت توزیع بر ق شهرستان رودبار گفت: این پروژه‌ها شامل احداث خطوط فشار متوسط هوایی، فشار قوی 20 کیلو ولت، نصب ترانس و افزایش قدرت ترانس و اصلاح شبکه‌های فرسوده می‌باشد که هزینه اجرای این پروژه‌ها 13 میلیاردو 140 میلیون تومان می‌باشد که از محل اعتبارات شرکت توزیع برق گیلان تامین و پرداخت شده است.
چند طرح عمران شهری در جیرنده، لوشان و منجیل
منجیل - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: پروژه روکش آسفالت شهرک صنعتی باباییان منجیل افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. خیر زاده شهردار منجیل در این مراسم گفت: مساحت کار انجام شده 10 هزار و 500 متر مربع میباشد و برای اجرای آن 440 میلیون تومان هزینه شده که از محل اعتبارات شهرداری منجیل تامین و پرداخت شده است.
همچنین طی مراسمی چهار پروژه عمران شهری از جمله:اجرای جدول و جوی آب در شهرک 31 خرداد لوشان، اجرای 30 کیلو متر خط کشی ترافیکی،موزاییک فرش بازار لوشان و تندیس میرزا کوچک خان در مجاورت آزاد راه قزوین _ رشت می‌باشد که از محل اعتبارات استانی و درآمد‌های عمومی شهرداری تامین و پرداخت شده است
تحویل 58 طرح آموزشی به آموزش و پرورش اصفهان
اصفهان- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: 58 پروژه آموزشی و پرورشی همزمان با ایام دهه فجربه آموزش و پرورش استان اصفهان تحویل داده شد.مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: این پروژه‌ها شامل 80 باب کلاس است که با زیربنای 49 هزار و 942 مترمربع تکمیل و به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.محمد حسین سجاد اظهار کرد: برای تکمیل و تحویل این پروژه‌ها 549 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.وی یادآوری کرد: از این تعداد 46 پروژه شامل 250 باب کلاس درس و زیربنای 36 هزار و 553 مترمربع با اعتباری بالغ بر 402 میلیارد ریال با مشارکت‌های مردمی احداث شده است.
9 طرح ورزشی در استان اصفهان
اصفهان- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان از آغاز بهره‌برداری 9 طرح ورزشی در این خطه در دهه فجرامسال خبر داد.محمد سلطان حسینی هزینه این طرح‌ها را هشت میلیارد و 820 میلیون تومان اعلام کرد. و افزود: این 9 پروژه ورزشی در مجموع 9 هزار و 420 متر مربع مساحت دارد و در شهرهای اصفهان، نجف‌ آباد و نطنز اجرا شده است.مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: آکادمی علوم ورزشی، 2 سالن رزمی، آکادمی شمشیربازی، خانه جوان و دو سالن ورزشی مربوط به شهرستان اصفهان است.همچنین استخر نجف آباد، چمن مصنوعی شهرستان نطنز نیز دیگر طرح‌های یاد شده به شمار می‌رود.
40 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در استان اصفهان
اصفهان- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از بهره‌برداری و افتتاح 40 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در این خطه در طول دهه فجر امسال خبر داد.محمدحسین شاملی هزینه اجرای این طرح‌ها را بالغ بر 9.3 میلیارد تومان ازمحل طرحهای ملی و استانی اعلام کرد.به گفته او این طرح‌ها شامل مالچ پاشی به وسعت 400هکتار، نهال کاری دراراضی بیابانی درسطح یکهزار و 132 هکتار، جنگل کاری با بذربه وسعت 379 هکتار و نگهداری پارک‌های جنگلی درسطح 20 هکتار است.
15 طرح تولیدی وصنعتی درچهارمحال وبختیاری
شهرکرد – خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: درهشتمین روز از دهه مبارک فجر، طی مراسمی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و جمعی از مسئولین، 15 طرح صنعتی وتولیدی در استان چهارمحال وبختیاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.رئیس سازمان صنعت؛معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری در این آیین گفت: برای راه اندازی این طرحهای صنعتی، بالغ بر 408 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که با بهره‌برداری از این طرحها زمینه اشتغال مستقیم 204 نفر دراین استان فراهم شد.
گازرسانی به 19 روستای شهر "اسلام آبادغرب"
کرمانشاه- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: طی مراسمی با حضور استاندار کرمانشاه، مدیرعامل شرکت گاز استان و جمعی از مسئولین و مردم مشعل گازرسانی به 19 روستای شهرستان اسلام آباد غرب روشن شد.مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در این مراسم میزان اعتبار این پروژه را 150 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه نزدیک به 2 هزار و 500 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک و مطمئن بهره‌مند می‌شوند. شهبازی اظهار کرد: اقدامات انجام گرفته در سالهای اخیر در زمینه گازرسانی به روستاهای استان کرمانشاه رشد شتابانی را نسبت به گذشته نشان می‌دهد به نحوی که در سال جاری 300 روستای این استان به شبکه گاز متصل شده‌اند.
رونمایی از برنامه استراتژیک شرکت توزیع نیروی برق گلستان در افق 1404
گرگان – خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: به مناسبت دهه مبارک فجر در آیینی با حضور مدیرعامل، معاونین، روسای ستادی و مدیریت‌های توزیع برق شهرستانها و کارشناسان، برنامه استراتژیک شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان در افق 1404 رونمایی شد.
در این مراسم مهندس نصیری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان اعلام کرد: قرار است شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان براساس چشم انداز استراتژیک 1404 به سوی 7707 برود. همچنین درمراسمی از اینترانت داخلی شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان و پروژه استراتژیک (حذف مراجعه حضوری) بصورت ملاقات ویدئو کنفرانسی در مدیریت توزیع برق شهرستان گنبد رونمایی شد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس‌جمهور در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی: دولت به اعتراض مردم احترام می‌گذارد رئیس‌جمهور در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی: دولت به اعتراض مردم احترام می‌گذارد افتتاح صدها طرح اقتصادی و عمرانی در سراسر کشور به مناسبت دهه فجر دعوت مراجع، شخصیتها،نهادها و احزاب کشور از مردم برای حضوری باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن معرفی و تقدیر از برگزیدگان سی و پنجمین جایزه کتاب سال با حضور رئیس جمهور در جلسه هیات دولت ؛ رئیس‌جمهور مردم ایران را به حضور باشکوه و مصمم در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد تحلیل سیاسی هفته تجدید میثاق وزیر ارشاد و جامعه فرهنگ و هنر با آرمان‌های امام راحل سفیر ایران درسازمان ملل: رفتار آمریکا در شورای امنیت مایه ناامیدی از دیپلماسی چندجانبه است تجدید میثاق نیروی هوایی ارتش با آرمانهای امام (ره) در مدرسه علوی 19 بهمن 1357 روز بیعت نیروی هوایی با امام خمینی حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی: آیت‌الله هاشمی صبر را به پای انقلاب نثار کرد حشد شعبی خواستار خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق شد اعطای کارت سکه به جای حواله کاغذی در طرح پیش فروش معاون وزیر صنعت: 4 محصول مشترک ایران و شرکت‌های خارجی سال آینده وارد بازار خودرو می‌شود مبلغ و زمان پرداخت «عیدی» بازنشستگان کشوری اعلام شد وزارت بهداشت خبر داد صرفه جویی 650 میلیون دلاری از محل تولید داروهای بایو-تک در کشور